S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

ADIDAS

Sportovní nadšenec (původně vyučený pekař), Adolf "Adi" Dassler (narozen 3.11.1900 v Německu - Herzogenaurach), postavil v roce 1920 svoji první dílnu na výrobu sportovních bot. V roce 1924 začal spolupracovat s bratrem Rudim, s kterým řídili jejich první manufakturu "Gebrüder Dassler Schuhfabrik". V roce 1948 se bratři rozešli a každý si založil svoji vlastní firmu (proti sobě stojí tři pruhový Adidas a šelma Puma). V 50. letech se k botám přidává i sportovní oblečení. Za úspěchem značky Adidas sotojí princip zakladatele Adiho - kvalita na prvním místě. V roce 1989 se stává Adidas akciovou společností. Firma má 80 dceřiných společností, přebírá značku Solomon (včetně jejich outdoorové technologie) a k tomu i golfovou značku Tylor Made. Později odkoupí za 3,1 miliardy eur značku Reebok, čímž proniká i do hokejového a baseballového odvětví.

LOGO 1 - pouze tři černé pruhy, společnost vystupuje jako “The three stripe company” "Společnost se třemi pruhy"

LOGO 2 - "Trefoil" "Trofej"

LOGO 2

LOGO 3 - zachovává stále tři pruhy a připomíná horu, vyzívající lidi, aby se dostali do svých hranic

AIRWALK

Zkušený, v obuvnictví zavedený designér Bill Mann (na popud svého jedenáctiletýho syna Maca, který si jako začínající skejťák stěžoval na nedostatek kvalitních a levných tenisek), zakládá v roce 1986, za finanční podpory George Yohna, ve městě La Costa v Kalifornii společnost Airwalk, což je název nejlepšího triku kamaráda malého Maca, Tonyho Hawka. Okamžitě vznikají stylové návrhy skate obuvi. Následný vývoj produkce, představuje nejen obuv, ale i oblečení, opasky, čepice a mnoho dalšího na skate, nebo pro styl vyjadřující pozitivní vztah k akčním extrémním sportům. Díky několika investorům, značka Airwalk od roku 2004, sice trochu pobledla, ale současné kříšení devadesátých let, přináší opět renesanci značky.

CALVIN KLEIN

Americký módní návrhář Calvin Klein, který pochází z rodiny maďarských emigrantů (narozen 19.11.1942 v New Yorku), jež absolvoval studium na střední návrhářské škole a poté na Fashion Institute of Technology na Manhattanu, založil v roce 1968 s přítelem Barrym Schwartzem společnost Calvin Klein. Otevírá obchod v New Yorku, v němž zakrátko představuje první kolekci dámských a pánských kabátů. O rok později se již objevuje na titulní stránce časopisu Vogue a rozšiřuje dámskou kolekci o klasická saka, spodní prádlo a sportovní módu. V roce 1973 získal prestižní cenu Amerických módních kritiků, která mu náležela i po další tři roky. Oblečení je ležérní, bez zbytečných ozdob a zcela proti duchu doby je zhotoveno z přírodních materiálů jako je balvna, tvíd, len, kašmír nebo kůže. Konec 70. let přinesl navíc rozšíření sortimentu o řadu doplňků jako jsou opasky, šátky, sluneční brýle, kosmetiku a dokonce i boty. V 70. a 80. letech 20. století se specializoval se svým stylem minimalisty, mistrem barev a se svými provokativními návrhy, na na džínové oděvy. Pro módní dům vytvářelo kolekce několik slavných světových designérů, například Italo Zucchelli, Jil Sander, Romeo Gigli a také Francisco Costa. Tváří této luxusní značky se stal popový zpěvák a herec „Marky Mark“ Mark Wahlbergem, Kate Moss, Mischa Barton, Natalia Vodianova Scarlett Johansson nebo fotbalisté David Beckham a Fredrik Ljungberg. Své impérium Calvin Klein prodal v roce 2005 americkému výrobci triček Philips Van Heusen za 430 milionů dolarů. Módní vizionář, který se nikdy nebál provokací a kontroverzí z  modní branže ale nezmizel, nadále se zúčastňuje přehlídek a dalších módních akcí.

CAMPRI

Mezinárodní lyžařská značka, založená v roce 1960, která se v 80. letech stala největší prodávanou značkou v oblasti lyžování. Jedinečné využití výrazné grafiky a designu, spojených s pestrými barvami, činí Campri skiwear nezaměnitelnou a oblíbenou součást lyžařských sjezdovek po celé Evropě a Americe. Značka dále posílila své postavení v Severní Americe především kvůli licencovaným kolekcím týmů amerického fotbalu a ledního hokeje. Licencované výrobky se také objevily ve Spojeném království, v klubech, jako je Manchester United a Aston Villa. V současné době rošířila značka Campri výrobu, nejen o další sortiment sportovního vybavení a jeho příslušenství, ale i o výrobky outdoor a camping.

CROCS

Americká značka, jejíž tři zakladatelé a kamarádi z Colorada (Lyndon Hanson, Scott Seamansi a Georg Boedecker), kteří hledali obuv, kterou by mohli používat na lodi - pohodlná, jednoduchá, neklouzavá, nepromokavá, zamezující zápachu, kterou nebude ničit slaná voda a která nebude tvořit šmouhy na povrchu - to byl vysněný návrh boty, který zrealizovali a fenomén Crocs byl na světě. Mezi prvními se objevila modelová řada Crocs Beach, která byla určena lázeňským hostům a zaměřovala se na obuv určenou pro zdravotní účely. Důraz byl kladen na komfort. Croslite, je patentovaný materiál z extrudované pryskyřice (nejde o umělou hmotu ani o gumu), s buněčnou strukturou zamezující tvorbě bakterií, plísní a eliminuje zápach. Pryskyřice vyniká maximálním odpružením, čímž tlumí otřesy. Materiál není jedovatý, může být ve styku s kůží, stačí ho pouze oplachovat vodou a mýdlem, popřípadě lze boty prát v pračce na 30 stupňů. Název Crocs dostaly proto, že jsou stejně jako krokodýl v logu, obojživelníky.

EVERLAST

Ačkoli značka Everlast začala v roce 1910 v Bronxu jako výrobce plavek, je dnes synonymem pro box, MMA a fitness. Sedmnáctiletý Jacob Golomb (syn krejčího, známý jako Jack, vášnivý plavec), byl nespokojený s plavkami, které při častém používání nevydržely ani jednu sezónu. Proto vyrobil plavky, kterým dal hrdě jméno Everlast (ever/věčně, last/trvat). V následujících letech Golomb přeměnil svou firmu na malou prodejnu sportovních potřeb. V roce 1917 se na Golomba obrátil mladý boxer Jack Dempsey, který chtěl vyrobit ochranou pokrývku hlavy, která by vydržela více než 15 kol intenzivního boxerského tréninku. V roce 1919 zvítězil Dempsey na světovém šampionátu s těžkými váhami a nosil si boxerské rukavice, které pro něj vytvořil Golomb. Společnost Everlast se stala centrálou boxerských zařízení po celém světě. Dne 20. září 2007 společnost Everlast Worldwide Inc. získala britská společnost Brands Holdings. Společnost Everlast se prodává ve více než 75 zemích a 6 kontinentech.

KARRIMOR

Současná anglická značka Karrimor, založená v roce 1946, Charlesem Parsonsem, Marym Parsonsem a Gracem Daviesem, začala skromnou výrobou ručně šitých brašen na kolo, pod obchodním názvem "Karrimor Bag Company". V dubnu 1952, změnila svůj název na "Karrimor Weathertite Products", z důvodu výroby jejich kožených vaků Weathertite. V roce 1958 je firemní doménou výroba batohů. Inovativní batoh Haston Alpiniste se stal nejslavnějším alpským batohem vůbec. Spolupráce s horolezci na expedicích, propojovala technické znalosti (kombinaci starých a nových technologií) se sportovními potřebami. Zároveň byla i klíčovým faktorem jak pro inovace, tak i pro marketing značky Karrimor. V osmdesátých letech minulého století začla i výroba prvních, průkopnických sportovních bot Karrimor (KSB) vyrobených z lehké tkaniny. Pro svoji kvalitu, byla značka Karrimor, vybrána nejlepšími světovými horolezci, jako komplexní vybavení pro procházky, kempování, běh, horolezectví a expedice. Nyní světově proslulí britští specialisté na outdoorové vybavení, neustále usilují o vysoké standardy a inovativní návrhy. Karrimor má široký sortiment batohů, speciálních outdorových, zimních, ale i běžeckých bot, spacích pytlů, vybavení pro vaření, stanů, outdoorového oblečení, kempinkového vybavení a vše, co budete potřebovat pro venkovní dobrodružství.

LEE

Henry David Lee zakládá v Kansasu, v roce 1889, společně s partnery společnost H.D. Lee. Původní pracovní náplň společnosti v souvislosti s balením potravin a smíšeného zboží do obchodů, rozšiřují v roce 1912 o produkci pracovního oblečení. Po konzultaci s kovboji a šampiony rodea, je ve spolupráci s Canton Mills vyvíjen nejpevnější džínovina na trhu, určená nejen pro kovojské overaly, ale i pro použití při náročné práci. Lee se tak stává oblíbenou značkou pracovních oděvů. Lee dodává v průběhu 2. světové války košile, kalhoty a letecké obleky pro armádu USA. V roce 1946, po vytvoření dnes již klasického dekorativního koženého označení na zadní straně pasu kalhot, předtavuje Lee také dámské modely a džíny, které začínají nosit hvězdy popové kultury (Marlon Brando, nebo James Dean). Po vytvoření různých trendy modelů se Lee stává postupně od roku 1954 oblíbenou značkou i pro širokou veřejnost. V roce 1982, po zavedení reklamního sloganu "Značka, která zaručeně padne.", se modely Lee objevují na titulní straně časopisu Rolling Stones a s rockovou hvězdou Brucem Springsteenem získávají na ještě větší popularitě. V současnoti již vyrábí oblíbená a osvědčená značka produkty nejen džínové produkce.

LEE COOPER

V londýnském East End na Middlesexu, zakládají Morris Cooper a Louis Maister v roce 1908 firmu, na výrobu pracovních oděvů s názvem The Morris Cooper Factory. Výrobou kvalitního pracovního oblečení a kombinéz, si vybudovali silnou reputaci. S příchodem první světové války, začínají výrobu vojenských uniforem a batohů pro britskou armádu. V té době zaměstnávali více než 600 pracovníků. V roce 1931 byl název společnosti změněn na The Morris Cooper (Overalls). Po smrti Morrise Coopera, přebírá vedení společnosti syn Harold Cooper, který využívá úspěšné spolupráce s britskou armádou, pro kterou byl již vytvářen džínový typ produkce a zaměřuje se na výrobu odolného a kvalitního pracovního oblečení. Společnost začala používat nové jméno Lee Cooper, jež vzniklo spojením příjmení svojí ženy Leight. Svým obratem zaplnila společnost 80% trhu Velké Británie. Lee Cooper byla první značkou "jeans", která rozpoznala spojení mezi hudbou a módou. Proto také v rámci propagace, spolupracují s legendárními umělci včetně Rolling Stones, UB40, Serge Gainsbourg a Rod Stewart. Pod značkou Lee Cooper si dnes zakoupíte nejen džíny, ale i mikiny, trička, bundy, svetry, šortky a také sukně, tílka či další sezónní oblečení.

LONSDALE

V roce 1959 získal bývalý profesionální boxer Bernard Hart, od Jamese Lowthera, 7. hraběte Lonsdale, povolení používat jméno Lonsdale a tak začal pod touto obchodní značkou v roce 1960 v Londýně podnikat. Známé osobnosti, které začaly tuto značku nosit, ji udělali velmi dobrou reklamu (Paul McCartney, Gregory Peck, Anthony Quinn, Tony Curtis). Anlický hudebník, zpěvák a skladatel si v roce 1979 koupil Lonsdale trička, které nosil na turné po Japonsku, což vedlo k nárůstu prodeje značky ve Velké Británii i v Asii. V devadesátých letech se společnost Lonsdale rozšířila na nové trhy v Evropě a od roku 1998 se značka rozšířila do Austrálie. Na počátku roku 2000 se oblečení Lonsdale stalo populární mezi některými evropskými neonacisty, jelikož u velkého loga Lonsdale, nejsou viditelná vmější písmena a vystupují písmena NSDA, což se dá chápat jako zkratka německé nacistické strany (NSDAP - Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei). Tímto způsobem přiznivci strany obchází přísné zákony, týkající se veřejného projevu k nacistickému symbolismu. Na to společnost Lonsdale reagovala sponzorováním protirasistických událostí, kampaní a tím, že odmítala dodat produkty známým neonacistickým maloobchodníkům. Důraz byl také kladen i na jiné, než bílé modelky, spolu se zvýšenou podporou iniciativ, které bojují proti rasismu. Popularitu získává i díky výrobě dresů pro fotbalové a rugbyové kluby. Dne 25. března 2010 oslavila značka Lonsdale 50. výročí značky tím, že uspořádala Lonsdale Challenge (Liberty Boxing Nottingham) v boxu a v různých výzvách souvisejících s boxem. Akce se zúčastnili boxeři, které Lonsdale sponzoruje (Carl Froch, James DeGal, Tony Jeffries).

MUDDYFOX

Světová značka z Basildonu v Essexu, s 25ti letou historií, která začala v 80. letech s výrobou BMX kol. Později přešli na výrobu horských kol a cyklistických doplňků.

NEVICA

Značka, kterou v roce 1978 založil Paul Goldstein, kteý byl původně ve Velké Británii distributor evropských lyžařských značek. Barevné, fluorescenční tkaniny, technické inovace, především při používání vodotěsných a ultraprodyšných tkanin, společně s poutavým designem a s prvky dokonalého izolačního systému, dovedlo značku Nevica k vedoucímu postavením na mezinárodním trhu.

 

OCEAN PACIFIC

Pod touto značkou začal John Smith, distribuci surfovacích prken ze svého obchodu North County Ding Repair, který od něj koupil Fred Ryan, společně se značkou Ocean Pacific. Po prodeji značky Donu Hansenovi ze společnosti Hansen Surf Shop, projevil v roce 1972 Hansenův zaměstnanec Jim Jenks ze San Diega o tuto značku zájem, z důvodu zahájení výroby oblečení, které by splňovalo požadavky surfařů. Značka s logem OP, kterou nyní můžeme spatřit i na zpěvěčce a herečce Jennifer Lopez, se rychle stala populárním nejen v oblasti surfařské kultury.

O'NEILL

V roce 1952 otevírá Jack O'Neil svůj surfařský obchod "SURF SHOP". Jeho vliv se během dcesetiletí rozšiřuje od San Franciska, až po pobřeží Santa Cruz. Do povědomí se Jack O'Neil dostává již v roce 1950, vynálezem prvního neoprénu. Jeho syn Pat si v roce 1980 připisuje zásluhy za první surfové vodítko. Logo společnosti symbolizuje prolomení vlny surfování. V květnu 2007 kupuje značku společnost Logo International BV se sídlem v Nizozemí. 


PIERRE CARDIN

Pierre Cardin se narodil v italském San Biagio di Callata v oblasti Treviso. S rodiči se přestěhoval do Francie, kde začal v Paříži, v roce 1945 studovat architekturu. Jeho futuristický a vizionářský design ho přivedl až do ateliéru Christiana Diora, kde se učil módnímu krejčovství a návrhu. Svůj vlastní podnik založil Pierre Cardin v roce 1950. Proslavil se především novým konceptem "pret-a-porter" (vezmi a nos). Bez módní kolekce tohoto typu, se brzy neobešel žádný módní salón. S jeho krédem ""demokratizace luxusu" přiblížil módní modely širší klientele. Pierre Cardin se ve světě dočkal mnoha uznání a vyznamenání různými vysokými řády.

USA PRO

Vysoce kvalitní, inovativní a funkční fitness oblečení, zaměřené nejen na stylové, ale i pohodlné a příjemné cvičení, k nemuž mu dopomáhájí inovativní technolgie jednotlivých oděvů, jako je například PRO-Dry. Neustálý výzkum a vývoj dámského spotovního oblečení, zajišťuje funkčnost a maximální podporu, při fitness pohybu. Tváří značky se stala uznávaná žena ve fitness průmyslu Gemma Atkinson.

VERSACE

Gianni Versace, narozený 2. prosince 1946 v Itálii (Reggio di Calabria), vypomáhal již jako malý, v módním, krejčovském ateliéru své matky, kde již ve svých necelých deseti letech navrhl první šaty. Ve svých 25 letech začal v italském Milánu navrhovat šaty pro známé módní firmy. Jeho provokativní fantazie a nespoutaná kreativita, rušila všechny dosavadní módní konvence. Díky své homosexualitě byl schopný vdechnout i mužskému oděvu jiskru erotičnosti. V roce 1978 s podporou staršího bratra Santa a sestry Donatelly, založil firmu se znakem medusy - mýtické příšery, po jejímž pohledu každý zkamení. Mezi jeho klienty patřil Elton John, oblékal i princeznu Dianu, Madonnu a množství hollywoodských hvězd. Po vyléčené rakovině, ovlivněn myšlenkami na smrt, vytvořil se svou nejoblíbenější modelkou Naomi Campbell kreaci, která byla více divadelním představením, než módní přehlídkou. Modelky na sobě měly šaty se symboly kříže a Naomi střílela z pistole (samozřejmě slepými náboji). Roku 1997 byl v Miami Gianni zastřelen přímo u svého domu. Bylo mu 51 let. Imperium Versace ale nezaniklo. Jeho vedení se ujala Gianniho sestra Donatella Versace, která přišla s novou kolekcí a sklidila velké uznání od časopisu Vogue.

Vytvořeno systémem www.webareal.cz

MjhlYjgzY